Friday, December 18, 2009

Mesyuarat ke 5 JPS rancak

Hari ini 18 Dis 2009, bersamaan 1 Muharram 1341 berlangsung mesyuarat JPS MTA bertempat di MTA bermula dari jam 5.00ptg sehingga 10.00malam (5 jam) dengan rehat untuk solat Maghrib. Mesyuarat dimulakan dengan pembentangan cadangan rangka kerja "MTA ke arah kecemerlangan" yang merangkumi 4 komponent penting iaitu Murabbi, Manhaj, Biah dan Irodah (pelajar). Pelbagai agenda dibincangkan khususnya mengenai persiapan persekolahan 2010.
Mesyuarat memutuskan beberapa perkara termasuk:-
a. Penerusan sistem kurikulum integrasi; Akademik, deeniah dan tahfiz untuk semua peringkat rendah dan menengah.
b. Menggunakan buku teks/rujukan dan buku kerja silibus KPM (akademik), buku JAJ, Musleh dan MTA sendiri.
c. Sistem pengurusan pentadbiran dan kewangan yang lebih sistematik.
d. Pemerkasaan P&P dan peningkatan imej perguruan.
e. Pelaksanan sistem kepimpinan dan disiplin murid.
f. Penambahbaikan prasarana dan kemudahan sokongan pembelajaran.

Pentadbiran MTA juga diperkemaskan dengan pengaktifan biro-biro yang sedia wujud. Di dalam mesyuarat akan datang, setiap biro dikehendakki membentangkan perancangan dan projek masing-masing. Setiap biro diminta mengadakan mesyuarat berkala masing-masing dan setiap cadangan kepada JPS sewajarnya dibincang terlebih dahulu diperingkat biro.

Jazakumullahukhairan di atas pengorbanan semua ahli JPS dan staf MTA yang turut hadir dan memberikan pelbagai buah fikiran dan keputusan di dalam mesyuarat MTA kali ini. Semoga diganjari Allah dengan kebaikkan di atas pengorbanan yang diberi di dalam membangunkan institusi dakwah dan tarbiyah imaniah MTA.

Sekian.

No comments:

Post a Comment