Thursday, December 31, 2009

Maahad Tahfiz Al-Akhyar Kini Mesra Pelanggan

Alhamdulillah kini MTA telah melangkah setapak lagi di dalam sistem pengurusan dan pentadbirannya dengan memanfaatkan pencapaian ICT yang ada dlam pasaran. MTA telah memiliki SISTEM PENGURUSAN SEKOLAH ONLINE dan pelanggan-pelanggan MTA khususnya ibu bapa dapat mengekses pelbagai maklumat.

Sistem Pengurusan Sekolah - Maahad Tahfiz Al-Akhyar dibangunkan khusus untuk memberi kemudahan bukan sahaja kepada pengurusan sekolah tetapi juga kepada ibubapa / penjaga dan dan murid khususnya. 

Modul 'eWARIS' ini membolehkan ibubapa membuat pendaftaran dan pembayaran secara online internet. Servis online ini bukan sahaja dapat memudahkan dan menjimatkan masa, malah dapat mengurangkan kos dimana semua urusan boleh dibuat hanya dirumah atau dipejabat sahaja.

Seperkara yang penting 'eWARIS' ini membolehkan ibubapa / penjaga membuat "pemantauan berterusan" terhadap prestasi akademik dan tingkah laku (disiplin) anak-anak secara berterusan melalui internet dan juga sistem pesanan ringkas (SMS).

Di harap ini dapat membantu sedikit sebanyak dalam memperkasakan institusi pendidikan ISLAM ke arah melahirkan generasi berwawasan dunia dan akhirat.
capaian ibubapa : sps.net.my/alakhyar/sps/ewaris/

No comments:

Post a Comment